Tuesday, June 14, 2011

AbaH MandikaN KashiF

huhu.. ni yang aku bangganya ni. Ada ke laki korang mandikan anak. hehe.. Mesti adanya kan?

Syukur gak la time aku bersalin anak kedua ni hubby aku tengah sambung belajar Sarjana. Dapat la banyak masa dia spend kat aku & anak2. Kalo tak naya aku nak menguruskan dua orang anak yang masih kecik masa dalam pantang ni.

Family aku jauh sekali nak menjenguk kami. Family hubby aku plak nung jauh di Sarawak. Lagi pun adik ipar aku pun beranak jugak 30 Mei baru ni. Lewat 15 hari daripada akulah. So, takde sape lah yang boleh diharapkan nak aku dalam pantang. Pandai2 la aku membawa diriku. huhuuu.. sedih aku pedih.

Alhamdullilah la aku sihat walfiat sejak keluar dari hospital. Walaupun beranak Ceaserean, tapi aku boleh buat keje yang ringan2 jer lah macam basuh baju (guna mesin kan!), masak makanan yang aku nk makan jer lah.

Hubby aku pun banyak tolong tuk bengkungkan perut aku, urut2 badan aku dengan minyak supaya tak masuk angin badan aku ni. Dan yang paling best sekali masa bertungku la. Aku guna tungku batu sungai jer tak guna tungku herba pun. Hubby aku rajin bakar tungku & tekap kat seluruh badan aku. Terasa sedap & panas seluruh badan. Layanan super class tu.

Biasanya hubby aku yang mandikan baby (Kashif Aliya). Bukannya apa hubby aku lebih excited kali ni banding dapat kakak dulu (Kamila Qistina). Lagi pun dah ada pengalaman jaga kakak dulu sebab tu hubby aku tak kekok jaga 2nd baby ni. Ringan la sikit beban tugas aku.

Tengok tu Kashif dah macam ayam duk menongeng dalam tub mandi. Kakak peneman setia abah mandikan Kashif.

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...