Saturday, January 15, 2011

NaSi GoRenG BloGGer PeMaLas




Title posting tu abah kamila yang suggested.. kecian kat ibu.. dah la penat2 kena masak plak tu.. kadang2 tu x tau menu apa dah nak buat.. seminggu dua ni trend wat nasi goreng jer.. pasni dah jemu selalu sangat makan nasi goreng bertukar menu la plak.. tu dia ehh banyaknya sayoq, dah masak nanti sayoq dah layu nampak sket jer.. bukannya apa, sejak pegnan ni kena banyak makan sayur mayur ler.. xpe bagus untuk gizi seimbang..


hu..wa..hu..wa.. inilah dia nasi goreng blogger yg malas tu dah siap untuk dimakan.. walaupun simple sedap gak oooo.. sape x caye mai la nak test ye.. kalo x caye tanya la kawan2 aku masa sekolah menengah dulu.. tanya tengok apa komen diorang.. hehe.. dah nama pun kawan tido sebantal & serumah mestilah puji kita kan..



hati ayam goreng simple miple jer tuhh.. aku buh garam, pak ajinamoto, kunyit serbuk, cili giling & yang paling penting bawang putih tumbuk.. aku suka buh bawang putih coz masa goreng wangi jer bau.. bila dimakan pun sodap.. tetiba jer aku teringin nak makan ati ayam goreng.. hubby aku pi pasar tadi nasib baik ada.. kalo xde gak 2 3 ari lagi la baru nak pi pasar changlun tu.. semua barang2 mentah kami beli kat pasar changlun jer lah.. pasaraya beso2 cam giant ke, tesco ke mana ada bdekatan kami.. kalo nak gak kena drive 45 km ler heading to alor setar.. jauh ooo..

tu jer lah yang kami makan malam tadi.. hehe.. esok x tau lagi menu apa ni..



No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...