Tuesday, January 4, 2011

MeNgiDaM MaKaN NanGka

lama dah aku teringin nak makan buah nagka ni..petang kemarin masa beli sayur, ikan dll kat market changlun tu ternampak buah ni hahhh..riang gak la ati..susah gak nak cari buah ni time2 kita nak makan la..kalo time kita x teringin tu bersepah jer ada..selalunya camtu lah kan..




ni gambo nangka aku cedok daripada google la..nak snap yg aku beli punya x sempat..kakak cilik tu dalam kete dah mahu makan ma..x sempat2 nk sampai rumah dh habis separuh..aku beli sket jer x sampai 1 kg pun..rm5/kg..x sangka kakak kamila ni suka makan gak buah camni..dia bukannya penah makan..kalo durian & cempedak tu memang dia suka makan..

dah makan buah ni teringat masa kat kg kecik2 dulu la & zaman sekolah..dulu2 aku & geng2 aku memang suka gak makan buah nangka ni..pastu getahnya habis la melekat kat baju..balik rumah ke marah gan mak masing2 la..kalo nak ilangkan getah kat tangan tu boleh la guna minyak masak..kalo dah kena kat baju x tau la aku camne nk tanggalkannya daaa..

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...