Thursday, July 14, 2011

Nasi Ayam Yunam @ Kuala Terengganu


ni lah dia nasi ayam yunnam yang kami makan aritu kat K. terengganu. Aku pun tak tau apa nama medan selera ni, yang pastinya kat area pantai batu buruk tu lah. Tak jauh mana dengan A&W & KFC Batu Buruk tu.. ni dah 3x la kami menjamu selera kat sini. Kakak pun suka makan nasi ayam makcik ni. Lupa lak aku nak snap gambo makcik tu, muka dia cam cina bawa bekas duit jer kejenya. Banyak la duit makcik tu coz tengahari berduyung orang makan kat situ. Aku rasa makcik tu cina masuk islam kot dengar dari loghat yang dia cakap & nengok muka dia la kan. Hubby aku pun ikut sama tergila2 kan nasi ayam makcik ni.


nasi ayam ni rasa sedap & lembut nasinya. Sup dia pun boleh tahan jugak lah. Cuma sambal jer rasa masam sket, hubby aku x suka rasa sambal masam2 camtu. Tapi aku rasa kalo kat terengganu la sambal nasi ayam dia memang masam & tak manis cam kat Kedah ni. Kat sini nasi ayam dia boleh add-on gak sayur seperti taugeh, kailan & baby Kailan. Dia masak cam buh kicap la. Bertambah rancak la makan sekali gan sayur dia pun sodap. Aritu kami order nasi ayam 2 orang makan, nasi tambah + sup untuk kakak, sayur taugeh kecik (tu pun banyak taugehnya-Rm 1.50 sepinggan kecik) kena RM 14. Aku rasa cam ok jer harganya kalo sedap & berbaloi2..nasi dia pun banyak..



Habis cite nasi ayam, aku nak cite bab menu makan pagi pulak ni. gambo atas tu namanya kuih 'sister' hubby aku panggil. apa pasal? sebabnya tu la kuih akok orang Terengganu panggil. Memang sedap la wei..masa dulu2 selalu la makan kuih akok ni. Dulu murah jer. la ni 60 sen sebiji tuh.. tu dia boleh tahan la reganya..tiap2 pagi hubby aku beli kuih ni..orang terengganu setiap hari heavy breakfast, so tak jemu la menu breakfastnya. Kat Kedah ni aku cemuh la mana2 pi breakfast pun nasi lemak sambal cair jer, x banyak pilihan.


ni salah satu menu yg kami melantak time breakfast..tadaaaa.. nasi minyak bungkus namanya. Rm 2 sebungkus - lauk ayam goreng atau kari ayam, acar & sambal sket.

selain tu, menu paginya semstilah nasi dagang ikan ayer (ikan tongkol). lupa lak aku nak snap pic nasi dagang.

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...