Friday, January 24, 2014

Examo CKM 500 Ikhtiar Untuk Kakak




Rasanya kalau sebut Examo CKM 500 sudah ramai yang tahu dan sudah ramai ibu bapa yang memberikan kepada anak-anak mereka terutamanya yang bakal mengambil peperiksaan. Lagi pun Examo CKM 500 ni terkenal sejak dari tahun 1978 lagi.

 Cikgu di sekolah kakak yang cadangkan kepada aku supaya bagi Kamila makan Examo ni sebagai ikhtiar untuk dia disamping kita dah berusaha, berdoa dan bertawakal. 

 Anak aku ni bukannya apa pun, cuma dalam fikiran dia ingat nak main jer. Terkejut juga aku bila cikgu cakap anak aku ni tak fokus sangat masa belajar. Bila cikgu bagi kerja di sekolah dia tak sempat nak siapkan sebab tengah-tengah buat kerja sekolah dia boleh plak buat benda lain. 

Pendek kata nak kena sentiasa ada pengawasan dari cikgu. Tapi satu jer yang aku suka dengan sekolah baru ni membuatkan dia suka nak ke sekolah siap marah lagi kalau ambil awal. 

Sebenarnya aku tak tau nak cari mana Examo CKM 500 ni dan malas nak beli online. So, aku google jer la cari website Era Edar Marketing. Takut juga aku terbeli yang tiruan. Tujuan aku nak tahu pengedar yang sah di kawasan kami. 

Ternyata memang membantu aku dan ada dijual di farmasi yang berdekatan. 

8 comments:

JaSSNaNi said...

kita ni cuba dan usaha untuk kebaikan anak kan.. moga2 allah makbulkan doa semua ibu2 sekalian.. :) aminnn..

Farah Waheda Wahid said...

tak salah kalau kita berusaha kan??? semoga kakak berjaya... ^_^...

Kakzakie said...

Kakak selalu dengar iklan dia di radio IKIM tau. Tapi kakak tak pernah beli lagi buat anak kakak..

Knor said...

bagus sgt examo ni..biasa dgr..
cuba la bgi..

melayu yg buat ni..so tak ada masaalah.

doa bukan ubat,lebih kpd makanan tambahan.


Pokok Manggis Depan Rumah said...

Boleh cuba beli juga nanti untuk anak-anak.

Kesuma Angsana said...

ikhtiar & berdoalah in shaa Allah !

Ibu Lala said...

Pernah beli tp x tau dah hilang ke mana. Budak budak ni kalau kita beri baru makan. Klw tdk x pandai nak ambik sendiri

mummY daniSha said...

memang bagus..sy dulu pun makan hehee....memang rase lebih mudah nak ingat...

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...