Saturday, August 25, 2007

Entahlah....

Apa yang aku nak tulis ni ye.. sebenarnya aku tengah bosan ni.. tak tahu nak buat apa daaa.. entahlah.. sejak akhir2 ni.. lepas kereta aku x-cident aku jadi macam tak siuman jerrrr.. hehe.. bukannya giler lah.. tapi.. entahlah.. aku rasa macam emosi aku tak stabil jer.. biasanya emosi aku jadi tak stabil bila nak datang dot2 jer.. ni aku rasa macam nak marah, sedih, sakit hati, dan bosan.. kadang2 aku rasa aku tak tahu yang aku nak apa sebenarnya.. mungkin aku tak boleh nak hadapi suasana yang sunyi.. kalo sunyi2 macam ni biasanya aku selalu teringat dengan kawan2 lama aku.. rindunya dengan dewi, lela, biey, umi, aya, kak ja & kak niza.. nilah nama kawan2 aku yang paling rapat masa sekolah dulu.. sekarang ni nak jumpa pun susah.. kalo dapat jumpa pun masa raya ajelah.. itupun kalo aku beraya di Terengganu.. kalo beraya di umah hubby aku pendek kata.. duk umah jer lah.. ishhhhh.. seronoknya kalo teringat zaman sekolah dulu2.. bebasnya aku rasa idup dengan kawan2 aku.. kawan2 aku ni memang satu kepala dengan aku.. kalo ujung minggu tu tak sah kalo kami tak keluar jalan2.. tapi aku susah sket kalo nak keluar.. sebelum keluar umah tu kena beres semua kerja2 rumah.. kalo tak kena beleter lah dengan mak aku tu.. kenapa ye aku selalu jer rasa bosan.. mungkin aku belum ada bebi lagi kot.. manalah tak rasa sunyinya.. dahlah umah family jauh sangat.. teringin gak ujung2 minggu macam ni nak balik umah family.. sape2 yang tinggal dekat dengan family dia mesti beruntung kan.. tak lama lagi dah nak puasa.. ishhhhh2... lagilah bertambah rindu dengan kawan2 & family kat kampung.. dah 6 bulan rasanya aku tak balik kampung.. tapi nak buat macam mana.. aku kena ikut jadual hubby aku lah.. bila dah berkahwin ni susah untuk buat keputusan sendiri.. sejak akhir2 ni aku pun risau jugak dengan diri aku ni.. aku selalu tetiba jer jadi gelisah & risau.. jantung aku tiba2 jer jadi kuat berdenyut.. mungkin aku terlalu banyak berfikir kot.. mana taknya jadi macam tu.. lagipun akhir2 ni aku selalu risau dan selalu pikir masalah adik bongsu aku yang tak nak pergi ke sekolah.. aku pun tak tahu lah nak buat macam mana dengan budak sorang tu.. dahlah 3-5 september 2007 ni nak ambik UPSR.. mananya aku tak risau.. masalahnya aku duduk jauh sangat.. kalo bercakap dalam telefon pun bukannya dia nak dengar cakap aku.. aku ada jugak rasa nak marah dengan mak aku ni.. macam mana dia sebagai ibu tak boleh nak pujuk adik aku ni.. adik aku ni dahlah jenis keras kepala macam kakak dia lah.. tapi kakak dia takpe pandai idup berdikari..

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...