Tuesday, October 14, 2014

Hari Pertama
9-11 Oktober 2014

Nova Highlands Resort and Residence
Sesudah menikmati makanan tengahari yang biasa-biasa aje berdekatan Time Tunnel Museum, kami terus ke Resort penginapan kami iaitu Nova Highlands Resort and Residence. Resort ini masih baru lagi (kurang 5 bulan) dan belum siap sepenuhnya khusus di bahagian The Square Shopping Arcade.

Bilik yang kami pilih ialah 1 Bedroom Suite Twin Bed dengan kos untuk 2 malam ialah RM378 sahaja. Biliknya sangat luas, mempunyai 1 ruang tamu dengan L-Shape sofa untuk 3 seater, balkoni yang menghadap ladang sayuran dan lereng bukit. Kelihatan Copthorne Hotel dari jauh di puncak bukit tertinggi di sini. Sangat mendamaikan. Suhu pada petang itu sekitar 24'C. Mempunyai kitchenette dan lain-lain adalah sama seperti kelengkapan di hotel bertaraf 3 bintang.

Info:
Nova Highlands Resort and Residence
Tel: 05 - 496 8806/ 8805
Jalan Aranda Nova, Brinchang, Cameron Highlands - Berdekatan Kea Farm, Butterfly Farm, Vegetable Market, Strawberry Farms.
Wifi percuma

Terdapat sebuah cafe iaitu Cili Hijau di aras B1 beroperasi setiap hari dari jam 7.00 pagi - 7.00 petang. Kos makan pagi dan tengahari sangat berpatutan dan puas hati.

Old Town White Coffee pula di aras 1, beroperasi setiap hari dari jam 9.00 pagi - 12.00 tengah malam.
Kedua-duanya telah kami cuba kerana tidak perlu berjalan jauh untuk sarapan pagi dan makan tengah hari.

Anum said...

bestnya

ANIM said...

salam ziarah KS..
wah, bestnya hotel baru tu..

Najib Ariyan Ali Basha said...

ini sudah bagus... kat Cameron Highland ada hotel besar gini .. nice

Anonymous said...

kita baru nak pergi jejalan cameron minggu lepas tapi terpaksa dicancel..sebabnya tanah runtuh dan banjir...so sad kan...anyway jom berkenalan dengan kita di

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

aboya said...

nampak mewah dan sangat best...

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...