Saturday, October 4, 2014

Pasaraya CMart Paling Murah di Malaysia


Beli buat stok 6 bulan...
Untuk jamu tetamu lebih afdal bila jatuh murah...
CMart ada di pekan Changlun pada mulanya. Sebelum merebak ke lokasi lain seperti CMart Jitra, CMart Arau, CMart Premium Sg. Petani dan CMart Kulim. Sejak beroperasi pada tahun 2005, bagi aku CMart adalah pasaraya yg paling murah di Malaysia kalau tidak di Asia Tenggara.

Nama CMart tak semayshur jenama pasaraya terkemuka tetapi CMart adalah umpama UNTOLD STORY bahkan peneraju harga barang murah sebenar melampaui kedai 1Malaysia. Lebih jauh meninggalkan pasaraya tersohor yg lain seperti GIANT, TESCO dan PACIFIC atau THE STORE (hanya mengambil kira persaingan di kawasan setempat), jika mengambil kira faktor harga barang runcit sahaja dan sesetengah barang basah.

Bandingkan harga di Kedai 1Malaysia dengan CMart dulu baru tahu...

Saya bagi perumpamaan begini. Bayangkan, jika EMPAT PASARAYA pesaing yang saya sebutkan di atas tadi membuat juala promo pada harga diskaun (kononnya), tetapi jika anda bandingkan harga di pasaraya CMart, sebenarnya harga barang di CMart sudah jual semurah itu TANPA PROMO. Kalau PROMO lagi lah murah...

Moral of the UNTOLD STORY, jika singgah di Pekan Changlun, Arau, Sungai Petani, Kulim dan Jitra maka jangan lupa singgah ke pasaraya CMart dan lihatlah harga setin Sardin King Cup bersaiz besar. Itu sudah memadai.

Kashif kegirangan bila harga barang murah walaupun petrol RON95 naik

1 comment:

Asep Haryono said...

Minute maid? Waw Tahniah. I like it that too

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...