Sunday, October 23, 2011

Hari Raya 5 Syawal 1432M di Kuching, Sarawak


tu dia..syoknya adik tido sebelum nak keluar pi jalan-jalan..

tanpa dirancang pi beli kek lapis Dayang Salhah untuk dessert masa Open House rumah kami..sempat jugak lah tangkap 8 jenis perisa kek.. aku pun dah lupa apa entah nama kek yang aku beli tu..

kat kedai Kek Lapis Dayang Salhah ni kita boleh rasa dulu sebelum membelinya.. tapi ada juga orang ambil kesempatan makan banyak-banyak, siap letak dalam tisu lagi untuk tapau.. manusia macam gini pun ada juga kan.. tester ni ada yang jenis kek lapis mahal dan murah..

haa.. ini pulak gambar-gambar artis yang pernah datang ke kedai Kek Lapis Dayang Salhah ni.. ramai jugak tu..

sesi membungkus dalam kotak daaa.. sungguh cepat & cekap pekerja dia membungkus ke dalam kotak..kotak dia memang cute & senang nak bawa..

selain dari Kedai Kek Lapis Dayang Salhah, ada beberapa lagi kedai kek lapis yang ada di sekitar kg. Gersik, antaranya Mira Cake House.. tapi kebanyakkannya belum beroperasi lagi masa kami pergi..

sebelah petang sempat ke rumah terbuka Mok.. itulah menu special nya.. tapi nasi minyak tu mak mertua ku yang buat kan? semestinya terbaik dari dapurnya..

sempat lepak-lepak dengan sedara mara sebelum balik, maklumlah sekali sekala balik kampung kan..


hubby with auntie Jie


 4 jenis kek lapis yang mok Diah buat sendiri.. sedap jugak dengan citarasa yang tersendiri.. 



No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...