Friday, June 29, 2007

Tersilap Landing Kat KLIA lah pulak...

hahaaa.. mesti ada yang heran gan aku ni kan.. nape aku kata tersilap landing kat KLIA plak.. sebenarnya dari aor-kul kami sepatutnya naik flight air asia.. tiket pun dah lama dah belinya.. tapi ada cite disebaliknya.. nak dijadikan cerita kami tertinggal flight air asia yang sepatutnya kami naik jam 8.30 pagi pada 21 Jun 2007.. inilah risikonya kalo naik penerbangan tambang murah ni (tapi ketika blog ni ditulis MAS pun dah banyak kali asyik delay jer).. kena betul-betul ikut masa yang ditetapkan.. entah macam mana lah aku terlewat bangun pagi tu.. mana ke tak nya jam 3 pagi kami belum tido lagi.. ni gara-gara HR giler kat ofis aku lah.. aku terpaksa menegakkan keadilan.. itulah dia belajar BBA tapi jadi HR.. langsung tak layak jadi HR kalau tengok pada perwatakkannya.. sombong.. angkuh.. dan bongkak.. itulah sifat-sifat dia yang boleh aku nampak secara terang-terangan.. kalo nak tahu HR ni benci sangat-sangat dengan bos Singa Utara kat ofis aku tu.. tapi bile dah dapat elaun tambahan RM 200 jer.. sifat dia leh jadi bertukar pulak.. ibarat katanya semakin hari semakin sayang.. manusia2.. aku pun tak faham dengan sikap manusia yang bodoh sombong ni.. tapi aku berpegang satu prinsip jer.. hidup ni mesti beringat yang mana roda kehidupan kita sentiasa berputar.. hehe.. pandai berkata-kata lah pulak aku arini ek..
hari tu memang betul-betul kenangan yang aku tak boleh lupalah.. mana taknya aku tak penah lagi tido sampai langsung aku tak sedar.. aku terjaga dari tido jam 7 pagi.. manalah kami tak kelam kabutnya.. sedangkan flight kami jam 8.30 pagi.. nasib baiklah barang2 semua aku dah pack.. 7.30 pagi kami baru nak bertolak ke airport.. nasib baik jalan kat Kedah ni tak jam.. 8.15 pagi baru sampai kat airport Alor Setar.. sampai2 kat airport, kaunter check in air asia dah tutup.. mana tak kelam kabut call kawan aku suruh check harga air asia untuk flight esoknya.. tapi bila kira-kira balik lebih baik naik flight MAS saja jam 9.15 pagi.. itu saja pilihan terakhir yang kami ada.. nak tak nak terpaksa lah kami keluarkan duit RM 225 seorang.. memang pada malam tu dah ada petunjuk.. sebab dengan aku ada duit RM 511.. hubby aku kata aku pegang duit rm 510 dah lah (dalam melawak tapi dia ambik jugak RM 1 tu).. RM 1 lagi tu bagi kat dia nak minum pagi kat kedai mamak tu esoknya.. rupa-rupanya duit RM 510 tu merupakan petanda yang kami
akan bayar tambang flight MAS.. kalau tahu macam tu kan tak payahlah aku nak kelam kabut pagi tu.. Jadi, mana taknya kami landing kat KLIA dan bukannya kat LCCT.. itulah kisahnya.. manis gak kenangan tu..
Kalau landing kat LCCT pun kami memang plan nak ke KLIA sebab nak makan kat Food Garden ni lah.. hubby aku suka sangat makan kat sini.. nak makan KFC dah lejuk kata orang Sarawak..







No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...